Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου έξω από την τάξη

Την Παρασκευή 1η Απριλίου 2016 και ώρα 18:00 στο Συνεδριακό Κέντρο Αλιάρτου, πραγματοποιήσαμε εκδήλωση για τους μαθητές των σχολείων της πόλης μας προκειμένου να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας μίλησαν στους γονείς για την παιδαγωγική αξία του βιβλίου, την σημασία της ανάγνωσης παραμυθιών με τα παιδιά τους και πρότειναν τρόπους δημιουργικής αξιοποίησης των λογοτεχνημάτων της παιδικής ηλικίας.

Στην συνέχεια αναπτύχθηκε διάλογος με τα παιδιά για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και σε ποιον αυτή είναι αφιερωμένη. Την αναφορά στον μεγάλο Δανό παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ακολούθησε η προβολή της ταινίας μικρού μήκους κεινουμένων σχεδίων "Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν: το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος", η οποία δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και εξωτερικούς συνεργάτες για την εν λόγω εκδήλωση.


Την προβολή της ταινίας ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για την ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αλλά και για την σημασία των παραμυθιών ειδικά και των βιβλίων γενικά στην ζωή μας και την καθημερινότητά μας και έγινε αναφορά στην τηλεόραση, τον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά σε αυτή αλλά και το περιεχόμενό της δίνοντας αφορμή για συζήτηση γύρω από το προσφυγικό θέμα. Με αφορμή την συζήτηση που δημιουργήθηκε περάσαμε στην δεύτερη φάση του προγράμματος. 

Οι εκπαιδευτικοί αφηγήθηκαν το παραμύθι "Ειρήνη: η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα"της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Κατά την διάρκεια της αφήγησης προβάλλοντας εικόνες που συγκεντρώσαμε από το διαδίκτυο. Το αποτέλεσμα της αφήγησης και της εικόνες μπορείτε να παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Με την ολοκλήρωση της αφήγησης και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών ξεδιπλώθηκε μια όμορφη συζήτηση σχετική με το θέμα του βιβλίου και έγινε παραλληλισμός με το σημερινό προσφυγικό ζήτημα. Μέσα από την μέθοδο των ερωτοαποκρίσεων και την ιδεοθύελλα τα παιδιά που συμμετείχαν διατύπωσαν τις γνώσεις, τις ιδέες, τις στάσεις και τα συναισθήματά τους (Εικ. 1-2).
Εικόνα 1

Εικόνα 2

Στην τρίτη φάση του προγράμματος τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους είχαν την ευκαιριά να συμμετέχουν σε μια σειρά από δράσεις οι οποίες είχαν ως επίκεντρο τόσο το παραμύθι όσο και το προσφυγικό ζήτημα. 

Στο πρώτο κέντρο ενδιαφέροντος (Εικ. 3) ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να στολίσουν τα κενά φύλλα ενός δέντρο με δράσεις που κάνουν με ένα βιβλίο. Στο δεύτερο κέντρο ενδιαφέροντος (Εικ. 4) τα παιδιά στόλισαν τις κενές σελίδες ενός βιβλίου γράφοντας τον τίτλο και τον συγγραφέα του αγαπημένου τους παραμυθιού. Στο τρίτο κέντρο ενδιαφέροντος (Εικ. 5) οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ζωγραφίσουν τον αγαπημένο τους παραμυθικό ήρωα και τέλος στο τέταρτο κέντρο ενδιαφέροντος (Εικ. 5) τα παιδιά πρότειναν τρόπους για να βοηθήσουν την πρωταγωνίστρια της ιστορίας που ακούσανε.

Εικόνα 3

Εικόνα 4
Εικόνα 5
























































Στο τέλος της εκδήλωσης έλαβε χώρα ανταλλακτικό παζάρι μεταχειρισμένου βιβλίου ενώ όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν ως αναμνηστικό της συμμετοχής τους ένας σελιδοδείκτη.


Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς για την παρουσία και την συμμετοχή τους, τηο Δήμο Αλιάρτου για την παραχώρηση της αίθουσας τον Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Αλιάρτου κο Γιώργο Δαραμάρα για την βοήθεια που μας προσέφερε κατά την προετοιμασία του χώρου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου