Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στην Τάξη

Κάθε μέρα με .... "μια φορά κι έναν καιρό"...

Το βιβλίο και ακόμα πιο συγκεκριμένα το παραμύθι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μαθητών και εκπαιδευτικών στο νηπιαγωγείο. Το βιβλίο αποτελεί το παράθυρο στη φαντασία αλλά και τη σκέψη του παιδιού. Ο συνδυασμός της εικόνας με το κείμενο προσφέρει πολυαισθητική απόλαυση. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί και να σκεφτεί.

Με την ανάγνωση παραμυθιών στην τάξη:
  • Ενισχύεται η ακουστική ικανότητα
  • Αυξάνεται το λεξιλόγιο 
  • Αναπτύσσεται η προσοχή και η μνήμη
  • Διεγείρεται η φαντασία και όλες οι αισθήσεις
  • Ενισχύεται η αγάπη του προς τα βιβλία και την μάθηση
  • Προσεγγίζονται δύσκολα θέματα
  • Ενισχύεται η Ενσυναίσθηση
Οι προαναφερθείσες αλλά και άλλες λειτουργίες του παραμυθιού ειδικά και του βιβλίου γενικά μέσα στην τάξη, το καταστούν ένα από τα σημαντικότερα παιδαγωγικά μέσα εντός κι εκτός σχολείου. Για τον λόγο αυτό καθημερινά μέσα από την τάξη και την πράξη προάγουμε με διάφορους τρόπους την φιλαναγνωσία. 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) αποτελεί μια περαιτέρω αφορμή για ενασχόληση με το βιβλίο, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συναφών δραστηριοτήτων. Έτσι λοιπόν την Παρασκευή 1η Απριλίου 2016, οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές μας μια σειρά από ενδιαφέρουσες και παιχνιώδεις δραστηριότητες:


  • Αναφερθήκαμε στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, από ποιούς και για ποιόν λόγο θεσπίστηκε. Παρουσιάσαμε την ζωή και το έργο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, είδαμε σχετικές εικόνες, τον ζωγραφίσαμε, γράψαμε το όνομά του και ζωγραφίσαμε τα παραμύθια του, συνθέτοντας μια αφίσα (ομαδική εργασία) (Εικ. 1-3)


Εικόνα 1

Εικόνα 2

Εικόνα 3

  • Γράψαμε τους τίτλους των παραμυθιών που γνωρίζουμε (Εικ. 4)
Εικόνα 4

  • Ανακατέψαμε παραμύθια και παίξαμε παιχνίδια όπως η αναγνώριση του τίτλου, η ομαδοποίηση με βάση διάφορα χαρακτηριστικά (Συγγραφέας, εκδότης), κτλ.. (Εικ. 5).




Εικόνα 5


  • Συζητήσαμε για τα Διακαιώματα του Βιβλίου και φτιάξαμε την ανάλογη αφίσα (Εικ. 6-8).

Εικόνα 6


Εικόνα 7

Εικόνα 8



  • Συζητήσαμε και καταγράψαμε τους λόγους για τους οποίους μας αρέσουν τα παραμύθια (Εικ. 9).


Εικόνα 9

  • Με αφορμή την Πρωταπριλιά διαβάσαμε το παραμύθι του "Πινόκιο" και τον Μύθο του Αισώπου "Ο Ψεύτης Βοσκός", τα δραματοποιήσαμε, συζητήσαμε για την αλήθεια, το ψέμα και τις επιπτώσεις τους και φτιάξαμε σελιδοδείκτες- δώρα για τα βιβλία μας με τον αγαπημένο μας ήρωα με την μεγάλη μύτη... (Εικ. 10- 11)

Εικόνα 10

Εικόνα 11




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου