Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2016

Ελάτε να γνωριστούμε (στα πλαίσια του Προγράμματος E- twinning "Παραδοσιακά Παιχνίδια της Χώρας μου")

Το E- Twinning Project μας ξεκίνησε και συμπληρώσαμε ήδη έναν μήνα ενασχόλησης με πολλές ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες!! Αναλυτικότερα:

Για την εισαγωγή των μαθητών στο πρόγραμμα υπήρξε η καθιερωμένη συζήτηση που ακολουθεί την επιστροφή στα μαθήματα από τον εορτασμό των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές μας, ανέφεραν πως το δώρο που έλαβαν από τον Άγιο Βασίλη ήταν παιχνίδι. Με αφορμή αυτή την δήλωση καλέσαμε τα νήπια να φέρουν στο σχολείο το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Μπορείτε να δείτε βίντεο με τα φύλλα εργασίας της αφόρμησης (τι δώρο μου έφερε ο Άγιος Βασίλης) από το Μεικτό Τμήμα εδω:


 Για διάστημα δύο εβδομάδων, κάθε μαθητής είχε την ευκαιρία να φέρει στο σχολείο το αγαπημένο του παιχνίδι. Στην ολομέλεια της τάξης, το κάθε νήπι παρουσίασε το παιχνίδι του: α) την ονομασία του, β) πώς το απέκτησε, γ) από τι υλικό είναι φτιαγμένο, δ) με ποιους παίζει με αυτό, ε) πόσο συχνά παίζει με αυτό, στ) για ποιο λόγο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι. Ακολούθησε ατομικό φύλλο εργασίας, όπου κάθε παιδί έγραψε το όνομά του, ζωγράφισε τον εαυτό του και κόλλησε την φωτογραφία του παιχνιδιού του. Τέλος το ζωγράφισε και έγραψε την ονομασία του.












Την ολοκλήρωση της παρουσίασης των παιχνιδιών ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός για το τι πραγματικά είναι τα παιχνίδια, αν υπάρχουν παντού, αν υπήρχαν από πάντα, ποια παιχνίδια υπάρχουν τώρα, ποια παιχνίδια υπήρχαν στο παρελθόν, κτλ.. Μέσα από την συζήτηση οδηγήσαμε τους μαθητές στην υιοθέτηση μιας έρευνας που σκοπό θα έχει την διερεύνηση της ιστορίας του παιχνιδιού και την εξέλιξή τους, με έμφαση στα παιχνίδια που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας. Περαιτέρω προτείναμε στα νήπια η έρευνα αυτή να συσχετιστεί με την ίδια έρευνα μαθητών τους στο εξωτερικό.

Αφού αποφασίστηκε το θέμα του Σχεδίου Εργασίας, σχεδιάσαμε την παρουσίαση της χώρας, της πόλης και του σχολείου μας. Καταλήξαμε στην δημιουργία ενός βίντεο, στο οποίο τα νήπια πρότειναν τα πιο χαρακτηριστικά μέρη της περιοχής μας και ψήφισαν το αγαπημένο τους τραγούδι για να πλαισιώσει τις φωτογραφίες της προβολής μας που επιλέξανε. Τέλος στείλαμε το βίντεο αυτό στα συνεργαζόμενα σχολεία και λάβαμε αντίστοιχα βίντεο και παρουσιάσεις από αυτούς.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο που δημιουργήσαμε εδω:



Μπορείτε να δείτε τα βίντεο που δημιούργησαν και μας έστειλαν οι συνάδελφοι από το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου εδω:


Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση που δημιούργησαν και μας έστειλαν οι συνάδελφοι από την Πολωνία εδω:

Εκμεταλλευόμενοι την ανατροφοδότηση από τα συμμετέχοντα σχολεία, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δραστηριότητες γνωριμίας. Αρχικά με την χρήση της υδρόγειος σφαίρας, του Παγκόσμιου Χάρτη και του Google earth, εντοπίσαμε μαζί με τα παιδιά αρχικά την Ευρώπη, εν συνεχεία την χώρα μας και τέλος τις άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμά μας. Στη συνέχεια ζητήσαμε από τα νήπια να επισημάνουν πράγματα που ξεχωρίζουν την χώρα μας. Μεταξύ των προτάσεων ξεχωρίσαμε την σημαία και τον εθνικό ύμνο. Εν συνεχεία εντοπίσαμε τις άλλες χώρες και προβάλαμε στους μαθητές τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο τις σημαίες των χωρών αυτών και στο Youtube τους ενθνικούς τους ύμνους. Όλα αυτά τα συνθέσαμε σε ένα καινούριο βίντεο, εργασία των μαθητών στο Windows Movie Maker.  Ακολούθησαν σχετικά φύλλα εργασίας, όπου στον ευρωπαϊκό χάρτη τα νήπια εντόπισαν τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, τις ζωγράφισαν με τα χρώματά τους, σχεδίασαν και χρωμάτισαν τις σημαίες των χωρών και τις αντιστοίχησαν στις χώρες. Τέλος παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι: δώσαμε στα νήπια χάρτινες σημαίες των τριών χωρών και κάθισαν διάσπαρτα στο χώρο. Κάθε φορά που ακουγόταν και ο εθνικός ύμνος μιας ε των τριών χωρών τα νήπια που κρατούσαν τα αντίστοιχα σημαιάκια σηκωνόντουσαν και κινούνταν στον ρυθμό της μελωδίας μέσα στο χώρο.











Μπορείτε να δείτε το βίντεο που δημιουργήσαμε με τους μαθητές εδω:


Γνωριμία μαθητών. Τελευταία δραστηριότητα του μήνα ήταν η γνωριμία των μαθητών. Καλέσαμε τα νήπια να προβληματιστούν σχετικά με τον τρόπο που θα ήθελαν να συστηθούν στα υπόλοιπα νήπια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η πλειοψηφία κατέληξε πως θα ήταν ωραίο ο καθένας μας να συστηθεί χρησιμοποιώντας ως χαρακτηριστικό του γνώρισμα και το αγαπημένο του παιχνίδι. Έτσι ανατρέξαμε στα ατομικά φύλλα εργασίας της 2ης δραστηριότητας, ηχογραφήσαμε τους χαιρετισμούς μας και συνθέσαμε σε ανάλογο βίντεο και παρουσιάσεις του προγράμματος Prezzi.

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση των μαθητών του κλασικού τμήματος με το πρόγραμμα Prezi εδώ (δεν υποστηρίζεται ο ήχος από συσκευές κινητού τηλεφώνου, προτιμείστε την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για την προβολή):

Μπορείτε να δείτε το βίντεο παρουσίασης των μαθητών του Μεικτού Τμήματος εδώ:


Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση των μαθητών του κλασικού τμήματος με το πρόγραμμα Prezi εδώ (δεν υποστηρίζεται ο ήχος από συσκευές κινητού τηλεφώνου, προτιμείστε την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για την προβολή):


Οι δραστηριότητές μας συνεχίζονται..... μείνετε συντονισμένοι!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου